Головна » Статті » Техніка для інвалідів

Ручне керування для шейніка, на Таврію.

У даній статті я опишу те, як шейнік може водити автомобіль. Маленька передісторія. Будучи дуже молодим, я пірнав і поламав шию. Люди у вузьких колах знають, що таке «шейнік». Так от я їм і став.

Тому, що я молодий, а в той час був ще молодший, то хотілося рухатися, працювати і вести якомога більш повноцінний спосіб життя. Будучи в колясці сильно не наїздишся на роботу, не маючи автомобіля.

Але я влаштувався на роботу. У конторі треба було з'являтися раз на тиждень. Всю роботу я робив удома. Ось тоді і стало питання про отримання прав і покупці автомобіля.

Я відправив документи в інстанцію, яка вирішує, чи видавати інваліду дозвіл на водіння чи ні. Дочекався черги. Потрапив на прийом до лікарів. Довідку мені не дали через мої руки. Я їм сказав, що можу водити машину і приїду за кермом машини сам. Але ці аргументи на них не подіяли. Звернувся в медичну комісію, яку проходять всі водії. Там мені теж відмовили в отриманні довідки.

Довелося її просто купити. А хотілося все по закону зробити ...

Записався в школу з водіння. У звичайну школу з водіння. Поки я там нібито вчився, треба було щось вирішувати з машиною. Живу я в мегаполісі, в якому, схоже, правила дорожнього руху знають тільки ті, хто свої права отримував років так 40 тому, і добра половина водіїв вважають, що вони, як мінімум, Шумахери на треку Формули-1. І ось в такому місті треба їздити нарівні зі здоровими людьми.

Тому, що я шейнік, то керування автомобілем має бути максимально зручним і простим, інакше в якому-небудь з поворотів ризикую опинитися в боці якого-небудь Мерседеса.

Спочатку, я дивився на б / у іномарки з автоматичною коробкою. Чому на б / у? Все банально - грошей на нову не було. Міркував я тоді так - якщо машина б / у, то вона буде ламатися. Якщо сипатиметься по дрібницях - це нормально і цілком природно. А якщо автоматична коробка полетить? ..

І от поки я думав, приїхав до мене знайомий на «Таврії». Хлопець на візку і машину він отримав від держави. Я спробував проїхатися за кермом. У перший раз виявилося не просто керувати, але ... я поїхав.

У цій машині стоїть звичайна п'ятиступінчаста механічна коробка передач, але на машинах з ручним керуванням стоъть електровакуумне зчеплення. Його можна відключати і користуватися звичайним важелем зчеплення, вичавлюючи його рукою. Сей важіль знаходиться під лівою рукою, що вкрай незручно, до того ж вичавлюється він дуже важко. За 3 роки за кермом я їм так і не користувався. А ось електровакуумне зчеплення - це річ хороша. Датчик стоїть в ручці перемикання передач. Чіпаєш ручку перемикання швидкостей - вичавлюється зчеплення. Після перемикання швидкості і даючи газу, цей пристрій плавно відпускає зчеплення. Хоча плавно воно стало відпускати зчеплення після «обробки напилком». Але про це трохи пізніше.

Купив я собі за свої кровні нову «Таврію». «Таврія» - 3-х дверний хетчбек, правда, її перестали випускати в 2007 році. Зараз випускається «Славута» - та ж «Таврія», але 4-х дверний седан. На «Славуту» теж ставлять електровакуумне зчеплення.

Тепер всі проблеми по порядку. Відразу про плавності вижиму зчеплення ... Спочатку як би ти не їхав, машина смикається і не хоче плавно вичавлювати зчеплення. Проблема вирішується регулюванням довжини важеля електровакуумного зчеплення. Для цього крутиться гайка. Але це не вирішує проблеми повністю. Я ганяв свою машину на фірмове СТО в м.Запоріжжя. Благо, недалеко живу. Там щось підпиляли, і машина поїхала нормально. Але тому, що у мене через травму пальці погано працюють, то «лопухи» газу на кермі незручно вичавлювати. Особливо незручно перехоплювати в повороті.

І тоді мені допоміг один мій добрий знайомий - Саша, дуже розумна в багатьох питаннях людина. Виявився він і тлумачним інженером. Я йому розповів про свою задумку. Він пояснив мені як краще це зробити. Приїхав до мене додому. Виміряв все. Зняв кермо з машини і привіз вже готову перероблену педаль газу. Поставив. Таке враження, що Саша все життя займався виготовленням ручних управлінь, хоча він більше по літаках. Нова педаль хоч і була естетично не надто примітна, але функціонально вона була ідеальна для моїх рук.

Нова педаль газу зроблена з наконечника Хонди, підшипника, металевих пластин і штиря, прикрученого до одного з важелів газу на кермі. Відразу скажу, що робилася вона для моїх худих рук. Друзям з нормальними руками незручно користуватися такою педаллю. Ще я поміняв місцями ручки включення поворотів і двірників. Повороти тепер справа. Ліва рука лежить весь час на газу, а правою я перемикаю швидкості (не вичавлюючи зчеплення), гальмую, включаю повороти і т.д. Воджу машину вже майже 4 роки. За цей час і по Україні по 1000 км проїжджав, не встаючи з-за керма, і підробляв візництвом і возив знайомих людей по їх будівельних об'єктах.

А пишу я все це для того, щоб сказати, що шейніки можуть водити машину, але за умови, що ручне буде зручне, кермо не буде вилітати з рук від того, що вичавлюєш газ, рука не буде хворіти і гальмо зможеш швидко натиснути. Останнє - найважливіше.

ВІДЕО - ДЕМОНСТРАЦІЯ РУЧНОГО КЕРУВАННЯ ДЛЯ ШЕЙНІКА

Бажаю всім успіхів за кермом!

Категорія: Техніка для інвалідів | Додав: VladImir (21.12.2014)
Переглядів: 1824 | Теги: інваратне ручне керування, ручне керування на таврію, ручне керування для шейника | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
More info